Ali Baba dan 40 Penyamun - Tokei Kangkung
Headlines News :
Home » » Ali Baba dan 40 Penyamun

Ali Baba dan 40 Penyamun

Written By Author on Saturday, October 27, 2018 | 1:02 PM


Datuk A Kadir Jasin mendakwa ada 40 orang ahli Parlimen UMNO memohon menyertai Bersatu.

Jika benar telah ada 40 orang ahli Parlimen UMNO hendak masuk Bersatu, semalam juga Tun Mahathir sudah umum besar-besaran kemasukan mereka.

Satu dunia sudah tahu Mahathir terdesak dan berusaha keras untuk dapatkan semua ahli Parlimen UMNO kecuali Najib Razak, Zahid Hamidi, Annuar Musa dan Azeez Rahim.

Jika pejabat Tun Daim di Menara Ilham boleh bercakap mungkin ia boleh memberitahu kita berapa ramai wakil rakyat UMNO yang telah dipujuk dan digertak. Namun rancangan ini masih buntu.

Minggu ini sudah beberapa kali beliau mempelawa ahli UMNO masuk Bersatu.

Pelik juga ketika mendakwa parti beliau bersih dan anti rasuah, mengapa mahu diambil ahli-ahli Parlimen UMNO yang beliau dakwa korup dan bersengkongkol dengan rasuah.

Penerimaan Mustapha Mohamad lagi pelik kerana beliau salah seorang Menteri kabinet Najib Razak yang sudah tentu terbabit dengan 1MDB secara tidak langsung.

Beberapa hari lalu Mahathir mencemuh dan menghina ahli dan penyokong UMNO yang tidak ada dalam kabinet sebagai penyokong kleptokrasi. Mereka ini juga yang menyokong beliau selama 22 tahun dihina begitu sahaja.

Lucunya hari ini beliau menerima bekas Menteri UMNO yang secara langsung terbabit dalam penentuan polisi kerajaan pimpinan Najib Razak.

Pemimpin dan penyokong Bersatu perlu berhenti menjadi munafik jika UMNO ini parti penyamun dan penyangak jangan terima sesiapapun ahli UMNO.

Namun sudah tentu ia tidak berlaku demikian kerana agenda Mahathir bukan agenda anti rasuah, Malaysia Baharu atau kepentingan rakyat.

Beliau perlu kuatkan Bersatu untuk kroni dan anak-anaknya sahaja.

Ab Jalil Backer


....
Tokei Kangkung
http://tokeikangkung.blogspot.my/
Share this article :

1 comment:

  1. tapi tak sedar diri ke orang menuduh atau bercakap lebih penyamun dari penyamun

    ReplyDelete

Labels

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Tranungkite.Net
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Tokei Kangkung - All Rights Reserved
Terima kasih kepada Creating Website