Siapa payah perang Mahathir, Zahid? - Tokei Kangkung
Headlines News :
Home » » Siapa payah perang Mahathir, Zahid?

Siapa payah perang Mahathir, Zahid?

Written By Tranung Kite on Sunday, August 6, 2017 | 3:45 PM

JIKA peluru yang Mahathir tuju kepada Najib terkena TPM Datuk Zahid Hamidi bukan disasarkan kepada Zahid tetapi kiranya ia terkena Zahid ialah kerana Zahid ada dalam pasukan Najib.
   

Perang sebenarnya antara Mahathir dan Najib, bukan antara panglima kedua pihak. Dalam mana-mana peperangan biasalah panglima cedera. Tiba-tiba dalam perang itu Zahid membuka medan perang  antaranya dengan Mahathir.
   
Zahid menggunakan peluru anak-anak Mahathir jadi kaya raya, membolot  kekayaan semasa 22 tahun dia jadi Perdana Menteri dan pemimpin UMNO. Lepas itu dia sepak UMNO.
    
Tapi peluru paling berat ialah membangkitkan nama keluarga asal Mahathir, Kutty dari Karala, India.
     
Maka Mahathir menyerang balas dengan mendakwa Zahid bertemunya minta sokongan jika dia terpaksa menghadapi/menentang Najib. Ketika sama Mahathir pula mendakwa Zahid semasa jadi Ketua Pemuda UMNO memilki harta ratus juta ringgit.
    
Dua-duanya menggunakan peluru berat menyalahkan lawannya. Siapa yang payah apabila masing-masing tuduh menuduh?
     
Dalam perang ini Mahathir tidak ada sebarang kerugian. Dia memang sedia menempah maut. Jika terpaksa dipenjarakan pun dia bersedia. Untuk jadi Perdana Menteri semula tentu tidak. Harapan besarnya ialah Tan Sri Muhyiddin atau anaknya Mukhriz jadi Perdana Menteri.
     
Tetapi yang rugi dalam perbalahan ini Zahid. Apa yang Mahathir dakwa atasnya menyebabkan orang bertanya akan kemungkinannya. Sekalipun yang Mahathir kata itu palsu, tetapi sedikit sebanyak ada yang percaya.
    
Kita tidak dapat berkata secara betul apakah Mahathir berkata betul. Untuk kata betul, ia mungkin tak betul. Untuk kata tak betul, ia mungkin betul.
   
Mahathir tidak membawa saksi mengatakan Zahid minta sokongannya menumbang Najib. Zahid pula tiada saksi mengatakan dia tidak pernah berkata begitu pada Mahathir.
    
Orang tidak tahu apa sebenarnya terjadi, sebab dua-dua tak ada saksi. Hendak membela Zahid pun payah sebab hal yang dibangkitkan itu antara Zahid dan Mahathir. Yang ketiga hanya Allah.
    
Senjata yang Mahathir guna itu boleh menjadikan Najib sangsi kepada Zahid. Dalam orang ramai mengata itu dan ini tentang Najib, siapakah yang 100 peratus setia pada Najib. Sama ada Najib percaya atau tidak, dia pun tak boleh 100 percaya pada Zahid. Ini yang Mahathir sudah ingatkan Najib.
    
Jika Najib tidak ambil berat apa yang Mahathir kata, buka kerana dia tidak percaya, tetapi pada  masa ini payah hendak mencari orang 100 percaya kepadanya. Kalau dia tidak percaya kepada Zahid, kepada siapa lagi dia hendadk percaya? Semuanya bersaksi ke lutut.
    
Zahid sudah disusahkan oleh Mahathir. Mantik Kutty yang Zahid gunakan tidak kuat dan tidak tepat. Mahathir tidak cedera dengannya, tetapi reaksi Mahathir kata Zahid minta sokongannya melawan Najib, ada kesan sekalipun ia diadakannya.
      
Zahid dalam suasana keliru sekeliling Najib, adalah orang bila-bila masa boleh menggantikan Najib dengan bom asap yang dilepaskannya, Najib dan keluarga boleh rasa sesuatu tentang Zahid.
     
Kalau Zahid tidak ungkit tentang Kutty dan kekayaan anak-anak Mahathir, Mahathir pun belum tentukan gunakan senjata itu pada masa ini.
    
Jika Mahathir susah, memang dia bersedia untuk susah, tetapi bila Zahid mahu jadi lebih berani dari Najib, dia sudah disusahkan oleh Mahathir.
  
Orang Umno pun tak boleh kata Zahid betul, kerana mereka pun tak tahu apa yang Mahathir dan Zahid kata tentang Najib. Semua tak ada saksi.

Subky Latif


....
Tokei Kangkung
http://tokeikangkung.blogspot.my/
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Labels

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Tranungkite.Net
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Tokei Kangkung - All Rights Reserved
Terima kasih kepada Creating Website